Dear sister

IMG_8404

Crești, și deși nu e nimic rău în asta, pierd an de an diferite versiuni ale tale pe care nu le voi mai vedea niciodată, fenomen extrem de pregnant în cazul copiilor. Nu e ca și cum te-ai schimba de tot sau ca și cum în principiu nu ai conține mereu și precedentele versiuni ale tale, dar cum fiecare dintre acestea avea farmecul ei nu pot decât să mă supăr pe trecerea timpului, că-mi răpește ceva drag. Oricât de tobă de carte și înțeleaptă ai putea deveni cu timpul, eu prefer ceva mai simplu, mai inocent ce negreșit dispare cu timpul. Nu am nimic împotriva viitorului, împotriva creșterii, dar nu pot să nu mă uit cu tristețe la trecut, așa gri cum a fost el, știind prea bine că nu există posibilitatea retrăirii nici măcar a câtorva secunde dragi…

Vor mai veni multe alte astfel de momente, desigur, le aștept cu plăcere, dar nu pot să sar în sus că ai mai crescut cu un an, cum de altfel n-o fac nici în cazul meu. E ceva natural, dar nu și un motiv de jubilat. Nu e nici un motiv de tristețe, evident, mai degrabă e un eveniment neutru ce pur și simplu vine an de an cu sau fără invitație, fie că vrem fie că nu. Eu unul nu înțeleg fascinația unora pentru aceste momente, aceste aniversări care devin cu timpul ceva așa de obișnuit încât își pierd orice farmec inițial. Faptul că a mai trecut un an nu e nimic special, ce e special e ceea ce am mai văzut, făcut, experimentat ș.a.m.d., iar pentru asta fiecare dintre noi se poate așeza la o discuție oricând, cu oricine, fără nevoia unei ocazii speciale.

Ca să nu dau de înțeles că-s complet dus, melancolic până în măduva oaselor, o să schimb tonul precum urmează:

Îți mulțumesc că mă asculți. Mult. Întruna. Fără oprire. Așa mă asculți, căci așa vorbesc. De multe ori vorbesc cu pasiune și sunt conștient că devin dificil de urmărit. Dar tu poți. Și vrei.

Îți mulțumesc că îmi scuzi toanele. Am așa ceva. Și tu ai, dar totdeauna este mai grav ceea ce ai tu însuți, în cazul de față eu. Ce au alții, treaba lor, dar eu în ograda mea sunt “rege”… un “rege” cu toane. Pe care tu le scuzi.

Îți mulțumesc că nu mă înțelegi greșit când nu reacționez cum ar fi normal când e vorba de îmbrățișări, pupici și alte chestii în genu. Așa sunt eu, nu înseamnă că nu țin la tine ca la ochii din cap, dar nu mă simt în elementul meu când e vorba de ele.

Îți mulțumesc că în multe privințe ai cam aceleași gusturi ca mine. Mi-ar fi foarte dificil dacă nu ai avea. Îți mulțumesc pentru că în multe dintre aceste gusturi te-ai luat după mine. Nu de puține ori orbește. Asta dovedește că mă respecți. Nu că nu mă pot înșela, dar te dai după mine. De când te știu mă imiți.

Îți mulțumesc că nu ai devenit ceva ce nu pot suporta. Mai ai timp să faci asta, dar în principiu am încredere că nu va fi cazul. Sincer, nu știu ce aș face dacă nu te-aș mai putea suporta. Și precum bine știi, există un număr de lucruri, de aspecte, cu care nu pot negocia. Din putere sau slăbiciune, depinde, dar nu pot. Mulțumesc că nu mă pui în situația asta.

Știi prea bine că nu prețuiesc gradele de rudenie, ci relațiile ce pot surveni de pe urma lor. De aceea nu voi zice că mereu te voi iubi, căci se poate să mi se dovedească cât de futilă e utilizarea cuvintelor precum mereu, întotdeauna etc. Te iubesc nu pentru că îmi ești soră, te iubesc pentru ceea ce ești. Sora mea mereu vei fi dar în sine  asta nu înseamnă mare lucru. De va fi să ne înțelegem până la moarte nu va fi datorită sângelui, ci datorită compatibilității dintre noi, care sper să fie ceva fără sfârșit, dar nu pot avea certitudinea asta. Și nu doar din partea ta, ci și din partea mea. Nu că aș avea nevoie de ea…

La mulți ani, soră dragă!

Leave a Reply

